CPI

Dirk
Date 07/08/2018

UW KLANT HEEFT UW TOUWTJES IN HANDEN

Vandaag leven wij in het ‘klantentijdperk’. Niet langer het product, de dienst of zelfs de oplossing staat centraal … Het is de klant die alle touwtjes strak in handen heeft én houdt. Maar deze klant staat vandaag ook zelf meer en meer onder druk – zowel financieel als sociaal – en is daardoor uitermate complex en veeleisend geworden. Hij is niet langer alleen op zoek naar een oplossing voor zijn probleem, maar wil bovendien authenticiteit, waardecreatie en duurzaamheid. En bovenal: hij wil terug het heft in eigen handen nemen. Dankzij de nieuwe technologieën en sociale media is ook uw klant stukken beter geïnformeerd en in staat om mobiel, ad hoc en wereldwijd, snelle beslissingen te nemen en te schakelen.

IS UW ARSENAAL AAN KLANTEN-WAPENS EN -ARGUMENTEN NOG TOEREIKEND?

U heeft er dus alle belang bij de (nieuwe én bestaande) klant in alle detail te volgen, zijn verwachtingen te begrijpen en de juiste acties te nemen om hem te kunnen behouden en als ambassadeur te kunnen gebruiken. Goede marketingcampagnes, slimme verkooptactieken en getrainde account managers zijn hiertoe niet langer voldoende. De klant beoordeelt namelijk een organisatie op zijn totaliteit. Hij kijkt naar alle contact- en communicatiemomenten en verwacht een consistente, oplossingsgerichte en persoonlijke houding van de organisatie en al zijn werknemers. En tijdens deze customer journey of klantenreis stranden vele klanten …

NOODZAAK VAN GOEDE CUSTOMER PERFORMANCE INDICATOREN (CPI’S)

Goede CPI’s (Customer Performance Indicatoren) zijn dan ook cruciaal in dit verhaal. Ze geven aan waar u moet bijsturen. Zij dienen als indicator om iedereen in de organisatie – en dit op elk niveau en in elk departement – klantgericht(er) te doen denken en handelen. Dit alles met hogere klantentrouw en hogere werknemerstevredenheid als resultaat.

KRIJG UW HOOGSTPERSOONLIJKE SET AAN CUSTOMER PERFORMANCE INDICATOREN

Deze workshop bezorgt u niet alleen inzicht in de cruciale CPI’s voor uw organisatie, maar vooral hoe u deze CPI’s gebruikt als stuurinstrument. Aan de hand van concrete oefeningen en transparante cases leert u hoe u dit doet. U leert hoe u weerstand (intern en extern) countert, beslissingen neemt op basis van deze CPI’s en zo groeit naar customer delight. Dit is geen vrijblijvende training maar een programma waarbij u het geleerde direct toepast en kunt vertalen naar de customer journey die uw klanten elke dag opnieuw maken.