DURF TE INVESTEREN IN UW RELATIE EN UW COMMUNICATIE MET UW VAKBONDEN
Iedere onderneming heeft belang bij het investeren in een optimale relatie tussen management en sociale partners. Bedrijven waar sociale conflicten vermeden worden, kennen immers een hogere productiviteit, een beter rendement, een betere werksfeer, een lager absenteïsme, … kortom, het zijn bedrijven waar op een constructieve wijze gecommuniceerd wordt tussen management en sociale partners. Maar als leidinggevend manager wordt u geconfronteerd met tal van tegenstrijdigheden tussen wat u, uw management, uw sociale partners én uw werknemers precies willen. Hoe u zonder kleerscheuren door dit mijnenveld stapt, leert u gedurende deze training.
WAT KAN EN WAT KAN NIET – WAT MAG EN WAT MAG NIET?
Maar wat zijn uw grenzen als lijnmanager? Hoe denken uw sociale partners? Is communiceren en/of onderhandelen met een afgevaardigde van ACV inderdaad anders dan met iemand van het ABVV? En hoe vertaalt dit zich naar de werkvloer?
HOE COMMUNICEERT U MET UW SOCIALE PARTNERS?
Lijnmanagers, leidinggevenden, operationele managers, … staan steeds in de vuurlinie bij sluimerende sociale conflicten of crisissen. Aan de basis van iedere gezonde relatie ligt een duidelijke, eerlijke communicatie en onderhandeling gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Gedurende deze unieke training leert onze docent u hoe u groeit tot een vertrouwensband met uw sociale partners.
EN WAT BIJ CONFLICTEN EN CRISISSEN?
Hoe goed u het ook aanpakt, een conflict of crisis is niet steeds te vermijden. Toch heeft u er alle belang bij dat dit niet escaleert tot een staking of tot een verzuurde relatie tussen management en sociale partner. Gedurende deze workshop leert u hoe u overeenkomsten afsluit, hoe u met tegenstrijdigheden omgaat, hoe u een conflict aanpakt, hoe u als lijnmanager onderhandelt, … Kortom, u leert hoe u op een informele wijze kan bemiddelen tussen de diverse betrokkenen en zo optimaal kunt bijdragen tot de sociale vrede binnen uw onderneming.