KENT U UW OPDRACHT ALS PRODUCT MANAGER?
Uw finale opdracht als product manager is met uw product(-lijn) volume creëren, een duidelijk merkimago opbouwen om zo winst te genereren. U bent immers verantwoordelijk voor alle dimensies van uw product: van een succesvolle marktintroductie over het verkopen van uw product tot het verkrijgen van een steeds groter marktaandeel. Het nemen van de juiste beslissingen – gebaseerd op marktinformatie, inzicht in concurrenten, input van uw Productie, Onderzoek & Ontwikkeling, Finance en Sales – maakt dan ook het succes uit van uw product én uw job. Gedurende deze cursus leert u de principes van product marketing binnen diverse marketing concepten. U krijgt niet alleen een grondige analyse van uw functie en jobinhoud, maar leert tevens de noodzakelijke skills en competenties voor een succesvol product management.
WAT WORDT VAN U VERWACHT EN KAN U DIE VERWACHTINGEN INLOSSEN?
Er wordt behoorlijk wat van u verwacht! Als succesvol product manager weet u wat de markt wilt. U overtuigt uw management van de nodige budgetten. U stimuleert uw verkooporganisatie. U bent de koppelfunctie tussen klant en R&D. U heeft kennis van marketing en marktonderzoek, publiciteit, promotie, verkoop en distributie. Bovendien weet u hoe u uw budgetten opvolgt, beheerst en verdedigt indien nodig. En tot slot bent u een topverkoper. Een product managen is uw eigen geïntegreerde business unit managen. Gedurende deze beide dagen leert u hoe …
WAT MAAKT DEZE CURSUS UNIEK?
Na afloop van deze cursus kunt u:
- uw job plaatsen binnen de integrale marketing bedrijfsstrategie;
- uw eigen product marketing plan opstellen;
- de juiste beslissingen nemen gebaseerd op zowel economische, commerciële als financiële basis;
- de planning van uw product marketing optimaliseren;
- de meest geschikte marketing- & communicatietools kiezen;
- uw product positioneren en uw markt segmenteren;
- uw nieuwe producten op de meest rendabele manier lanceren;
- de rendabiliteit van uw acties én de Product Life Cycle van uw product berekenen.
Kortom, op slechts twee dagen tijd leert u hoe u uw product marketing strategie optimaliseert in een markt met steeds kortere productlevenscycli en een steeds meer dreigende concurrentie. Investeren in deze cursus is investeren in de toekomst van uw product én van uw eigen carrière.