VANDAAG EIST EEN MOEILIJKE MARKT EEN EXCELLENTE VOORBEREIDING
“Een goed product verkoopt zichzelf …“ Niets is minder waar. Een goed product is vandaag een noodzakelijke voorwaarde tot succes in een hyper competitieve markt. Uw concurrenten bieden vaak evenwaardige producten of diensten aan als uw bedrijf. Bovendien biedt de globale markt nieuwe opportuniteiten. Vandaar dat het opstellen van een professioneel marketing plan meer dan ooit aandacht verdient. Jan Jacobs leert u op één dag tijd hoe u voor uw bedrijf of business unit een bruikbaar, functioneel en rendabel marketing plan opstelt.
EEN MARKETING PLAN: MEER DAN EEN NOODZAKELIJK KWAAD …
Niemand zal vandaag de noodzaak van een marketing plan ontkennen. Maar hoe pakt u dit aan? Hoe analyseert u uw markt? Kent u uw klanten? Heeft u inzicht in het koopgedrag van uw afnemers? Hoe gaat u om met product portfolio analyses? Hoe segmenteert u uw markt en hoe vertaalt u dit naar uw marketing plan? En hoe lang is uw product leefbaar of anders gezegd: wat is de “product life cycle”? Als commerciële manager wordt u vandaag afgerekend op uw prestaties en resultaten. U heeft er dan ook alle belang bij uw acties, prognoses en commerciële inspanningen – met kennis van zaken – voor te bereiden en te onderzoeken zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
STAPPENPLAN VOOR UW EIGEN MARKETING PLAN
Aan het einde van de cursus krijgt u, naast de uitgebreide documentatiemap, ook tientallen tips mee die u moeten helpen bij het nog beter schrijven van uw (strategisch) marketing plan.
WAT MAAKT DEZE DAG UNIEK?
Deze cursus is een must voor iedere (marketing) manager die de commerciële doelstellingen van zijn organisatie of unit moet vertalen naar een concreet marketing plan. U krijgt de diverse bouwstenen en verneemt de vele valkuilen waarmee u rekening dient te houden. De cursus is op die manier opgebouwd, dat u naast de noodzakelijke theoretische onderbouw van marketingconcepten en -instrumenten ook kunt genieten van de ruime praktijkervaring van onze docent.