Leiding geven aan arbeiders

Leiding geven aan arbeiders

  • U leert hoe u als (eerstelijns -) leidinggevende coacht, communiceert, delegeert, informeert, motiveert en overtuigt.
  • U krijgt tientallen direct bruikbare tips en technieken om u in beweging te zetten en te houden.
  • U leert als leidinggevende om te gaan met directe communicatie op de werkvloer.

LEIDING GEVEN ALS EERSTELIJNS-LEIDINGGEVENDE … HOE PAK JE DIT AAN?

Als leidinggevende stuur je een ploeg arbeiders aan. Zonder twijfel ben je technisch onderlegd, beheers je de processen en werk je conform procedures en afgesproken systemen. En toch behaal je met je team niet steeds de optimale en verwachte output. Je rol als leidinggevende – vaak gekneld tussen vloer, vakbonden en management – is er immers de laatste jaren niet makkelijker op geworden. Niet alleen moet je de output van je team garanderen, evenzeer moet je je ploeg gemotiveerd aan de slag houden. En ook hier neemt de druk toe: verdere automatisering, nieuwe processen, verhoogde kwaliteits- en veiligheidsnormen, toenemende werkdruk, nakende reorganisaties met ontslagen, … Kortom, met je technische bagage alleen red je het niet meer. Vandaag ben je immers een coach. Je informeert en motiveert. Je lost conflicten op. Je beïnvloedt én je overtuigt … Kortom, je geeft op een verantwoorde wijze leiding aan je medewerkers.

WAT MAG JE VERWACHTEN TIJDENS DEZE WORKSHOP?

Verwacht in geen geval theoretische modellen en hoogdravende concepten. Deze tweedaagse is geënt op de werkvloer. Je leert hoe je beïnvloedt en motiveert. Je leert hoe je communiceert en delegeert. Je leert hoe je overtuigt en bemiddelt. Je leert hoe je voor jezelf een stressvrije werkomgeving creëert, om zo – samen met je medewerkers – te groeien tot een inspirerend no-nonsense leidinggevende.

CONCRETE AANPAK

Doorheen deze workshop krijg je de kans je eigen vragen en problemen voor te leggen aan de trainer. Dit zijn reeds enkele echte situaties, waarbij u leert hoe te reageren …

  • “Morgen moet ik leiding geven aan mijn collega’s en zij kennen mijn jeugdzonden …”
  • “Pierre en Paul waren goede vrienden, maar een gezamenlijke reis verpestte de vriendschap en nu willen zij niet meer samenwerken … (Hoe) bemiddel ik hierin?”
  • “André is een onmogelijk iemand om mee samen te werken, maar de beste vakman met een goede staat van dienst. Het management wil hem niet kwijt maar ik kan niet met hem werken …”
  • “Els krijgt haar dag verlof niet, maar valt nu wel net die dag ziek … Hoe pak ik dit aan?”
  • “Mijn team vraagt nieuwe veiligheidsschoenen, maar mijn directie zegt nee …”
  • “Hoe ga ik om met de frustratie van mijn team?”
  • “Ik kom als nieuwe meestergast in een bestaande groep? Hoe win ik hun vertrouwen?”
  • “Ik voel mij onzeker, geklemd tussen management, medewerkers en vakbonden en heb het gevoel dat ik voor niemand goed kan doen …”
  • “Ik moet beslissingen van mijn management verantwoorden, maar sta er zelf niet achter … Wat nu?”

Franky Van Hoecke - Trainer IFBD
Zolang je als leidinggevende ervan uit gaat dat een arbeider alleen met zijn handen en zijn rug werkt, zal hij ook alleen zijn handen en zijn rug gebruiken.

Franky Van Hoecke - Trainer IFBD

Franky Van Hoecke is zonder meer een expert op het gebied van leiderschap, communicatievaardigheden, onderhandelingstechnieken en teambuilding. Hij startte zijn carrière bij Volvo Cars Europe, waar hij kan terugblikken op een jarenlange ervaring als trainer en coach van zowel managementfuncties als uitvoerende medewerkers. Hij werkte daar tot voor kort als leerbegeleider. Zowel binnen de eigen organisatie, bij toeleveranciers als bij derden was hij verantwoordelijk voor organisatieontwikkeling, opleiding en coaching van medewerkers op het terrein van HRM. Hij trainde intussen 1000-den operationele managers, eerstelijnsleidinggevenden, teamleaders, brigadiers, shiftleaders, … in de basisbouwstenen van operationeel leiderschap. Hij houdt niet van concepten en modellen, maar stelt steeds de mens (zowel leidinggevende, individueel teamlid als integraal team) centraal. Zijn trainingen worden vooral gewaardeerd door de nononsense aanpak en de vele herkenbare voorbeelden, oefeningen en cases. Zijn unieke mogelijkheid om zowel met kaderleden als met arbeiders en meestergasten te communiceren, maken van hem dé trainer voor dit traject. Als deelnemer keer je geïnspireerd en gemotiveerd terug naar de werkplek, met tientallen persoonlijke adviezen en direct bruikbare tips.

Heel goede en praktijkgerichte opleiding. Uitstekende lesgever, beheerst de materie en motiveert iedereen om deel te nemen!

Joachim, Supervisor

Geen opmerkingen! Zeer boeiende materie!!

Niels, Chef Atelier

Boeiende manier van lesgeven met concrete voorbeelden uit de praktijk waardoor ze langer blijven hangen en heel bruikbaar zijn.

Evelien, Production Supervisor

Heel leerrijke opleiding. 2 volle dagen genieten en heel veel geleerd!

Patrick, Warehouse Manager

Beste opleiding die ik ooit gevolgd heb!

Björn, Maintenance Responsable

SUPER! Veel bijgeleerd!

Tim, Zaakvoerder

Een hele aangename en leerrijke opleiding. Ruime kans voor overleg tussen verschillende personen. Leuke dynamiek en vleugje humor.

Vicky, Operationeel manager

Top docent, aangenaam om naar te luisteren, iemand met veel beroepservaring.

Twiggy, Operationeel verantwoordelijke dispatching

Top leerkracht en top opleiding!

Sandy, Chocolatier

Aangename opleiding en alle knelpunten worden goed onder de loep genomen.

Rudy, Production coordinator

Opleiding zeker behouden! Zeer leerrijk voor zowel jonge als meer ervaren leidinggevenden!

Thomas, Operations Assistant

Boeiend en duidelijke, hedendaagse situaties.

Dirk, Service Engineer

Heel goed gegeven!

Romina, Verantwoordelijke Projecten

Het was de perfecte docent om veel van te leren.

Mike, Brigadier

Ik wil jullie bedanken dat ik deze opleiding heb mogen volgen. Voor mij was het zeer leerrijk,de accommodatie was top,organisatie was super en de persoon die de opleiding deed dubbel en dik in orde, chappeau voor Franky! De groep van mensen van andere firma's waar ik tussen zat kon niet beter: van deze mensen ook veel bijgehouden. Het was één van de beste opleidingen voor mij in mijn 29 jaren op New Holland. Ik raad dit zeker ook aan voor iedere leidinggevende.

Steven, Teamleader
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

 

Anderen bekeken ook
Human Resources & Arbeidsrecht Voeren van moeilijke gesprekken Voeren van moeilijke gesprekken Lees meer lees meer Maintenance & manufacturing management KPI’s in energie KPI’s in energie Lees meer lees meer Writers academy De kracht van charismatisch leiderschap De kracht van charismatisch leiderschap Lees meer lees meer Leadership & people management 49+1 te vermijden arbeidsrechtelijke valkuilen voor de Operationele Manager 49+1 te vermijden arbeidsrechtelijke valkuilen voor de Operationele Manager Lees meer lees meer