NON-VERBAAL COMMUNICEER JE ALTIJD … WILLENS NILLENS!
Zelfs als je denkt niet te communiceren, communiceer je! Communicatie gaat immers zoveel verder dan je boodschap, je verhaal of je powerpoints. Als verkoper heb je er alle belang bij je non-verbale communicatie en lichaamstaal op een positieve en impactvolle manier in te zetten. Bovendien beperkt je salesoverleg niet tot het luisteren naar je gesprekspartner, je moet ook kijken naar wie voor je zit. Want uit het lezen of herkennen van zijn of haar lichaamstaal, krijg je meestal meer (en oprechtere) informatie dan uit wat hij of zij zegt. Of net niet zegt …
STRAAL VERTROUWEN EN OVERTUIGINGSKRACHT UIT
Hoe goed je salespitch, onderbouwd je sales presentatie, high end je product of dienst, … ook mogen zijn, klanten kopen niet van bedrijven maar wel van verkopers. Je klant koopt je, omdat hij of zij in je gelooft en je vertrouwt. Daarom moet je lichaamstaal één op één de afspiegeling van je boodschap zijn. Want pas dan creër je connectie en ziet je klant je als een betrouwbare partner.
LEES JE KLANT, OOK ALS HIJ LIEGT
Hoe vaak zegt een klant ja, maar bedoelt hij neen. Misschien is de klant gewoon beleefd, wil hij geen deuren sluiten of je net onder druk zetten. Maar hoe lees je de lichaamstaal van je klant? Hoe interpreteer je stiltes? Hoe herken je de non-verbale signalen aan de andere kant van de onderhandeltafel? Hoe herken je positieve lichaamstaal? Negatieve lichaamstaal? En hoe kan jij hierop gepast reageren? Zodat je toch gekocht wordt? Of snel kan afsluiten?
ONLINE LICHAAMSTAAL: OPTIMALISEER JE ONLINE UITSTRALING
Vele (commerciële) gesprekken vinden intussen ook online plaats. Maar vergis je niet: net dan wordt non-verbale communicatie doorslaggevend. Communiceren via een scherm is een stuk lastiger. Want sommige non-verbale signalen worden onwaarneembaar, maar andere worden net uitvergroot. Maar hoe optimaliseer je je online uitstraling? Hoe overtuig je je gesprekspartner? Hoe breng je emoties over? Wat met je lichaamshouding? Je kijkrichting? Je gezichtexpressies? Want vergeet niet, visuele communicatie neemt online nog meer dan offline de bovenhand op wat je zegt.
WAT LEER JE TIJDENS DIT OEFENLABO?
Dit programma is geënt op jouw praktijk. Dit betekent dat onze expert docente doorheen de verschillende stappen van het sales proces loodst – van prospectie over onderhandeling tot closing – en je leert hoe je telkens met je lichaamstaal je communicatie en boodschap versterkt.
Zo leer je …
- hoe je dankzij lichaamstaal succesvoller wordt in je verkoopsgesprekken;
- waarom lichaamstaal zo belangrijk is;
- hoe lichaamstaal werkt, bij jezelf en bij de ander;
- hoe je reageert op lichaamstaal;
- hoe je lichaamstaal bewust kan inzetten in je hele verkoopproces om ervoor te zorgen dat de ander jou koopt;
- concrete tips & tricks om direct mee aan de slag te gaan.