Verkopen aan top management
- Hoe benader je het beste een C-level beslisser ?
- Leer de future-proof C-level conversatie skills.
- Hoe bouw je een langetermijnrelatie uit met een C-level beslisser?
Strategische aankopen hebben steeds het akkoord van de directie nodig. Maar gesprekken voeren met én verkopen aan C-level verloopt totaal anders dan verkopen aan aankoop of middle management. Het vergt een grondige maar andere aanpak, zowel naar inhoud, vorm als proces.
Niet alleen is de weg die je moet afleggen om bij je gesprekspartner te komen, stukken lastiger en complexer, maar ook je pitch, je waarde propositie en je business case hebben een totaal andere inhoud en vorm. Aan jouw eindgebruiker of inkoper verkoopt je je dienst of product, vaak een oplossing en een prijs … Aan topmanagers verkoop je waarde. Maar hoe maak je de shift van een top-verkoper naar de trusted advisor voor topmanagers? Hoe bereid je de juiste boodschap voor en vind je de juiste beïnvloeders en beslissers? Hoe sluit je strategische contracten af en verkrijg je dat lange-termijn vertrouwen?
In deze workshop leer je hoe de CXO (CEO, CFO, CHRO, COO, CPO, …) denkt en ageert, hoe hij/zij beslissingen neemt en wat voor hem/haar belangrijk is in het persoonlijke aankoopproces. Je leert verkoopgesprekken op niveau te voeren en doelgericht op te volgen en af te sluiten. Je leert hoe je de waarde van je product, dienst of oplossing verkoopt in plaats van je dienst, product of oplossing zelf.
Het voorbereiden van je commerciële gesprek omvat het vormgeven van je business case. En hier hou je rekening met wat je product of dienst voor de top manager betekent. Je integreert hierin niet alleen de markt maar vooral de uitdagingen van je gesprekspartner. Kennis van waarde creatie en van de integrale waardeketen zijn hierbij onontbeerlijk, indien je wenst dat er ook door het topmanagement voor jouw organisatie wordt gekozen als business partner. Je rol verandert van verkoper tot business consultant of trusted advisor. Je verkoopt niet langer, maar adviseert en bouwt een lange-termijn relatie op gebaseerd op interpersoonlijke effectiviteit en wederzijds respect.
Je business case is de basis van het gesprek met de top manager. In deze training leer je hoe je deze business case opbouwt en voorstelt aan de CEO of het management team. Maar vooral leer je hoe je waarde creëert voor je klant, rekening houdend met de doelstellingen van het topmanagement. Dit programma bereidt ervaren sales professionals voor om op het hoogste niveau verkoopsucces te realiseren.
Volgende vragen worden dan ook zeer grondig behandeld:
Deze intense en intensieve ééndaagse opleiding bezorgt je de nodige bagage om C-level personen te benaderen, effectieve gesprekken te voeren alsook een langere termijn relatie uit te bouwen. Je leert te denken vanuit de de stoel van de CEO en zo je eigen skillset én mindset aan te passen om nog betere C-level gesprekken te voeren.
Onze docent reikt je best practice concepten en tools aan, je oefent de ganse dag met de groep en krijgt ruimte voor te werken aan je eigen C-level doelgroep en benadering. Tijdens de opleiding is er ook ruimte om eigen cases te bespreken en vragen beantwoord te zien.
Valerie Tuytschaever heeft een brede ervaring in consultancy & commercieel management in B2B business, wereldwijd. Ze is sinds 20 jaar zeer actief in sales, account management, commerciële relaties en onderhandelingen. Werkte voor internationale bedrijven zoals CGE&Y, Dun & Bradstreet en Belgische bedrijven zoals Mediafin. Valerie trainde en coachte commerciële & management teams in Europa en daarbuiten gedurende de laatste 10 jaar in vele B2B sectoren, waaronder chemie, financial services, HR services, Facility maangement, verzekeringen, media, bouwsector, foodsector, animal nutrition, …
Als managing partner van het “Institute for Sales and Marketing” ondersteunt Valerie bedrijven bij hun commerciële uitdagingen, waarvan competentieontwikkelingsprogramma’s een belangrijk onderdeel zijn. Ze begeleidt bedrijven in commerciële strategische projecten zoals de implementatie van een customer intimacy strategie. Zij leidt het Belgische kantoor van het “Institute for Sales and Marketing” en is ook eindverantwoordelijk voor de uitbouw ervan.
Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad. (6 minuten per test).
(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)
Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.
Voer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVoer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVul uw e-mailadres in en wij laten u weten wanneer er extra data beschikbaar komen.
Bedankt, u ontvangt nu automatisch een e-mail wanneer nieuwe data beschikbaar komen.
Sluiten