In de meeste sectoren komen werknemers vaak privé in contact met klanten. Op een feestje, aan de schoolpoort, bij de kapper. Toch willen veel werknemers in hun privétijd niet bezig zijn met hun werk, vaak uit schrik om klachten te krijgen en daar verantwoordelijk voor gesteld te worden.
Maar klanten hebben vaak kleine frustraties, die ze niet belangrijk genoeg vinden om officieel te melden. Daaruit vloeien meestal ook goede suggesties voort.
Toch delen ze die alleen als ze er effectief om gevraagd worden en als ze het gevoel hebben dat er iets mee gedaan zal worden. Medewerkers informeel naar klanten laten luisteren is dé manier om van klanten méér input te krijgen. Dit is alleen mogelijk als er een goed uitgebouwde feedback-loop in het bedrijf bestaat. En dit doe je zo:
Kortom: Mensen helpen graag. Maak hier gebruik van en stimuleer werknemers om naar klanten te luisteren. Toon ook zélf altijd het goede voorbeeld.
Dirk SPILLEBEEN
Voer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVul uw e-mailadres in en wij laten u weten wanneer er extra data beschikbaar komen.
Bedankt, u ontvangt nu automatisch een e-mail wanneer nieuwe data beschikbaar komen.
Sluiten